AmbassadeursLeden

Bikker Logistics zet optimale dienstverlening voorop

Met zo’n 350 medewerken, ruim 160 wagens op de weg in de Benelux en maar liefst 150.000 m² opslagruimte in Nederland is Hartog & Bikker een logistieke dienstverlener om rekening mee te houden. Zeker als het gaat om het specialisme in de productgroepen glas, blik, karton, pallets, kunststof verpakkingen, isolatiematerialen en andere volumineuze producten. Vanuit de vestiging Bikker Logistics Oss verzorgt het jonge en snelgroeiende bedrijf onder andere als ketenregisseur Just-In-Time logistiek voor Heineken. Customer Support Manager , Sjors Manders: “Een optimale dienstverlening en goede zorg voor onze loyale klanten staan het komende jaar bij ons voorop.”

Jong talent
Dat de focus op continuïteit ligt, wil zeker niet zeggen dat ze bij Bikker Logistics niet open staan voor vernieuwing. Het is een vanzelfsprekend onderdeel van de werkwijze van Sjors Manders om jong talent een kijkje in de keuken te geven. “We bieden studenten van diverse opleidingen hier een afstudeerplek. Van bedrijfseconomie tot logistiek management. Samen zoeken we naar cases waar beide partijen van profiteren. Zij zorgen voor een frisse kijk op onze werkprocessen. En het helpt ons om los te komen van vaste denkpatronen; het houdt ons bedrijf fit. In Oss zit geen opleiding in onze branche, dus moeten we er des te scherper op zijn dat we in beeld blijven bij studenten. Bijvoorbeeld door deel te nemen aan activiteiten zoals de Talentenbeurs van de Talentencampus Oss en de Dag van de Logistiek die LPO organiseert. Hopelijk kan die in 2021 doorgaan.”

Sector op de kaart
Samen de sector op de kaart zetten, is een onderwerp dat volgens Sjors hoog op de agenda van het LPO mag prijken. Daarnaast gaat het hem vooral om de ontmoeting tussen branchegenoten. “Als je elkaar kent, weet je maar nooit waar het toe leidt. Het zorgt er in ieder geval voor dat je makkelijker vragen aan elkaar stelt. Je helpt elkaar waar dat kan. En bij de zoektocht naar personeel ga je niet in elkaars vijver vissen. Het verloop bij Hartog & Bikker is laag maar voor goede chauffeurs en logistiek medewerkers houdt ik wel altijd mijn ogen en oren goed open!”, legt Sjors uit.

Optimaal en efficiënter
Andere aandachtspunten voor Hartog & Bikker zijn de uitrol van een digitaal crm-systeem en de steeds strengere eisen aan voedselveiligheid. Sjors: “We kijken voortdurend naar mogelijkheden om optimaal en efficiënter te werken. Hierin zijn we vooruitstrevend en altijd op zoek naar nieuwe manieren om te innoveren. Dit geldt voor zowel warehouse als transport. We sparren graag met onze opdrachtgevers en andere spelers in de markt over mogelijke verbeteringen in de dienstverlening. Voor 2020 ligt daar wat mij betreft de focus.”