Plannerscafé 5 februari over voorraadbeheer in de Cloud
Onderwerp van het Plannerscafe op 5 februarie was: ‘Voorraadbeheer in de cloud’.
Tijdens de workshop ‘Voorraadbeheer in de cloud’ werden bijgepraat door Jeff van Hek (Realtime Solutions). We bespraken vraagstukken zoals:
- Werkt jouw organisatie nog te veel met papieren lijsten? (Denk aan: het inventariseren en of orderpicken)
- Kan barcode scanning in jullie organisatie voordelen bieden?
- Zou ik mijn eigen Smartphone kunnen gebruiken als scanner in een WMS?
- Zou je willen weten hoe je een WMS, binnen een halve dag vanuit de Cloud gebruiksklaar kunt maken?
- Wil je binnen een half uur antwoorden op bovenstaande vragen en scannen via je eigen Smartphone?
De deelnemers konden in groepen van twee vervolgens zelf ervaren hoe voorraadbeheer werkt. Op ieders smartphone werd een scanner geïnstalleerd waarmee producten in warehouses werden ingeboekt en verplaatst. Zo kregen de teams een goed inzicht in wat er allemaal gemeten wordt en waar dit in de praktijk mis kan gaan.
Bekijk de presentatie van Realtime Solutions
Voor wie is het Plannerscafé?
Het Plannerscafé is bedoeld voor iedereen die zich bezighoudt met de logistiek van ladingen. Aan deelname zijn geen kosten verbonden. Wil jij een uitnodiging ontvangen voor de komende bijeenkomst? Dan kun je dat melden melden via deze link.